Obične uredske centrale koriste tehnologiju prebacivanja poziva: kada se poziv primi preko bakrene žice, IP-PBX ga razmjenjuje za interne uredske brojeve. IP koristi tehnologiju prebacivanja paketa, tj. poziv na IP centralu stiže preko mrežnog podatkovnog kanala i zatim se usmjerava na zasebni telefon koji podržava SIP. Kao SIP telefon možete koristiti ne samo fiksni uređaj već i softverski telefon (SoftPhone) instaliran na računalu ili mobilnom telefonu. Najnoviji modeli pametnih telefona koji rade sa sustavom Android već imaju ugrađenu podršku za primanje i upućivanje poziva putem SIP protokola.
Pojava IP centrala povezana je s brzim razvojem informacijskih tehnologija i pojavom korporativnih podatkovnih mreža, a posljedično i potražnjom za opremom koja omogućuje korištenje istih komunikacijskih kanala za glas , podaci, faks i video podaci. Moderne IP centrale pretvaraju govor u obične IP pakete i šalju ih preko komunikacijskog kanala gdje se prenose zajedno s paketima podataka.
Zahvaljujući korištenju internetskih kanala, veza uredske centrale s prijenosom govornog prometa postala je samo postavljanje autentifikacijskih podataka od strane telekomunikacijske tvrtke i pretplatnika koji je instalirao IP centrala. Odmak od tradicionalnog kabela također je omogućio pretplatnicima bezbolnu promjenu prostora za najam. Kada se preselite iz jednog ureda u drugi, postojeći brojevi vaše organizacije se zadržavaju i potrebna je samo internetska veza.
Ako tvrtka koristi IP centralu za pružanje telefonskog prometa između više lokacija, moguće je značajno smanjiti operativne troškove kanala operatera fiksne mreže. Povezivanje više PBX-ova putem IP kanala obično je jeftinije od korištenja drugih protokola. Osim toga, korištenje IP tehnologija omogućuje PBX pretplatnicima da budu izvan ureda i da se na uredsku centralu povežu s bilo kojeg uređaja koji podržava prijenos glasa putem SIP protokola.